Blisko dwa miesiące po tym, jak kontenerowiec Dali uderzył w przęsło mostu Key Bridge w Baltimore, powodując zawalenie się całej konstrukcji, statek został odholowany z miejsca katastrofy, a kanał dostępowy do Fort McHenry został ponownie otwarty, choć z ograniczeniami.
Amerykańskie służby rozpoczęły holowanie statku pływającego pod banderą Singapuru, który doprowadził do zawalenia się mostu Francis Scott Key, w wyniku której zginęło sześć osób, a dwie zostały ranne. Po ośmiu tygodniach kontenerowiec ma popłynąć do lokalnego terminalu morskiego.
Zbliża się moment odholowania kontenerowca M/V Dali z miejsca zawalenia się mostu Francis Scott Key. Wraz z postępem prac rozbiórkowych pojawiły się informacje dotyczące feralnego statku, na którym już wcześniej miały miejsce awarie systemów. To wadliwość urządzeń pokładowych miała odpowiadać za katastrofę, powodującej miliardowe straty dla żeglugi w Baltimore oraz śmierć sześciu osób.
Saperzy z armii USA wykonali skomplikowaną operację wysadzenia elementu konstrukcji mostu Francis Scott Key, który od marca zalegał na kontenerowcu M/V Dali, który z tego powodu pozostawał zablokowany. Teraz będzie możliwe odholowanie statku i udrożnienie trasy żeglugowej, prowadzącej do portu w Baltimore.
Amerykańskie władze przygotowują się do usunięcia kolejnych elementów zawalonego 26 marca br. mostu Francis Scott Key. W międzyczasie Kapitanat Portu ustanawia plan tranzytowy, aby zapewnić statkom rekreacyjnym możliwość poruszania się przez strefę bezpieczeństwa.
W efekcie działań władz lokalnych, stanowych służb i kapitanatu portu w celu stworzenia tymczasowego kanału o dużym zanurzeniu, kolejne duże statki opuszczają Baltimore. Od momentu katastrofy, gdy zawalił się most Francis Scott Key, wiele statków spędziło przymusowo w porcie kilka tygodni, oczekując na przywrócenie żeglowności na rzece Patapsco.
Kapitanat Portu ustanowił Tymczasowy Kanał Alternatywny Fort Carroll, który znajduje się po północno-wschodniej stronie głównego kanału w pobliżu zawalonego w ubiegłym miesiącu mostu Francis Scott Key i zapewni ograniczony dostęp dla statków o znaczeniu komercyjnym.
FBI wszczęło śledztwo w sprawie zawalenia się mostu Francisa Scotta Key Bridge w Baltimore. Miasto zamierza podjąć kroki prawne przeciwko właścicielowi statku, który uderzył w filar obiektu powodując jego zniszczenie.
Dwa tygodnie po katastrofie w Baltimore, gdzie statek uderzył w przęsło mostu Francis Scott, w wyniku czego doszło do jego zawalenia, prawie doszło do podobnej sytuacji w Nowym Jorku. Kontenerowiec APL Qingdao (IMO 9461893) doznał awarii, lecz tym razem nikomu nic się nie stało.
Amerykańskie służby kontynuują demontaż elementów mostu Francis Key, który zawalił się 26 marca po tym, jak w jedno z jego przęseł uderzył kontenerowiec Dali. Wielotonowe fragmenty są ładowane na barki wywożone celem ich przyszłej utylizacji. Udrożnienie trasy żeglugowej, prowadzącej do portu w Baltimore, ma potrwać przynajmniej kilka tygodni.
W Świnoujściu otwarto Interaktywne Muzeum Statków na Wodzie
Norwegia stawia na autonomiczne promy. Kongsberg Maritime wytycza kurs. Polskie stocznie mają szansą by nim popłynąć
Największy od miesięcy zmasowany atak Huti na żeglugę został odparty
Nowe wyzwania dla portów w logistyce Morskich Farm Wiatrowych. Zbliża się X Seminarium Akademii Offshore
Panama. Pierwsi przesiedleńcy klimatyczni opuszczają wyspę zagrożoną rosnącym poziomem wody
Ukraińskie rakiety uszkodziły dwa promy w Cieśninie Kerczeńskiej. Most Krymski zamknięty